משכנתא לתושבי חוץ

ישראלים המתגוררים בחו"ל או יהודים בחו"ל ללא אזרחות ישראלית יכולים לקבל משכנתא בבנק בארץ לטובת רכישת נכס ובתנאים טובים.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מי מוגדר תושב חוץ ומתי משכנתא תתאים לו?

ישראלים שמתגוררים בחו"ל, מרכז חייהם שם, הם עובדים ומשתכרים בחו"ל – נחשבים תושבי חוץ.

גם יהודי העולם ללא אזרחות ישראלית נכללים באותה הגדרה.

הם בהחלט יכולים לקבל משכנתא לתושבי חוץ בתנאים מצוינים מבנקים בישראל.

הסיבות ללקיחת משכנתא לתושבי חוץ הן מגוונות:

למשל, ישראלי שעזב לרילוקיישן למדינה זרה ורוצה לקנות דירה בארץ שיוכל לחזור אליה בעוד מספר שנים, יכול לעשות בעזרת משכנתא בבנק בארץ.

הוא גם יכול לעשות זאת אם הוא מאמין בנדל"ן בארץ כאפיק השקעה טוב ורוצה לרכוש פה דירות להשקעה.

דוגמא אחרת היא יהודי שחי בארץ זרה וללא אזרחות ישראלית, הוא יכול לקנות דירה בארץ מטעמי השקעות נדל"ן או מתוך רצון לעשות עלייה בעוד מספר שנים ולקבל משכנתא בבנק בארץ.

לחלופין, יכול להיות שישראלי שעבר למדינה זרה רוצה דווקא לקנות בית באותה מדינה שאליה עבר, ומסיבות שונות לא יכול או לא רוצה לממן זאת על ידי משכנתא באותה מדינה, הוא יכול לקבל משכנתא בבנק בארץ ע"י שיעבוד הדירה הקיימת שלו פה בארץ.

האם משכנתא לתושבי חוץ היא משכנתא רגילה?

משכנתא לתושבי חוץ במהות שלה היא כמו משכנתא רגילה לכל דבר. זוהי הלוואה כנגד שיעבוד נכס נדל"ן.

ובכל זאת ישנם הבדלים והפרקטיקה שונה: הזכאות לאחוזי מימון מהבנק משתנה, התהליך ארוך יותר, הבחינה של הבנק מקיפה יותר והמיסוי שונה.

במקרים מסוימים ניתן לקבל מהבנק משכנתא עד 75% מימון ובמקרים אחרים רק עד 50% מימון.

הבנקים בארץ אינם נגישים למידע הפיננסי על תושבי החוץ לעומת על הישראליים שחיים בארץ, ולכן כל תהליך הבחינה בבנק ארוך וקפדני יותר.

לצורך כך הם יבקשו לקבל רשימת מסמכים אישיים ופיננסיים די ארוכה כדי לעמוד על טיב הלקוח ועל יכולת ההחזר שלו לפני שהם יאשרו לו לקבל משכנתא.

תושב החוץ חייב לנהל חשבון בנק בארץ, לכן אם אתם תושבי חוץ ונמצאים כעת בביקור בארץ ומתכננים בהמשך לבקש משכנתא, נצלו את הביקור לפתיחת חשבון בנק.

אבל הבשורה הטובה היא שאת כל תהליך לקיחת המשכנתא בבנק, על כל המשתמע מכך, תושבי חוץ יכולים לנהל היום מהמדינה בה הם חיים ואפילו לא להגיע לחתימות על המשכנתא בארץ בכלל.

כמובן שלצורך כך יצטרכו לחתום על חלק ממסמכי הבנק בפני גורם רשמי שיצטרך לזהות אותם (אפוסטיל או קונסול) ושיאשר את חתימתם בפניו על מסמכי הבנק, את מסמכי הבנק המקוריים הם ישלחו לארץ בעזרת חברת שילוח (בימינו זה מגיע מאוד מהר), ועל כל יתר מסמכי הבנק יחתום מיופה הכוח שלהם בסניף בארץ. אבל כבר אין צורך שיגיעו במיוחד כדי לקבל משכנתא!

אנחנו תושבי חוץ שרוצים לקנות דירה בארץ, איך להתחיל?

ההמלצה הכי חשובה שלי אליכם היא ליצור לכם מעטפת של אנשי מקצוע מיומנים ומיופה כוח בארץ שאתם סומכים עליהם.

הרי כל הגעה שלכם לישראל (גם אם אתם חיים באירופה ולא בארה"ב) כרוכה בהשקעה של הרבה מאוד משאבים כמו זמן וכסף אבל לא רק. גם ההיעדרות מהבית והעבודה, זה בהחלט לא פשוט.

ואם על כל פרוצדורה קטנה או גדולה בתהליך תצטרכו לעלות על טיסה זה יהיה לא פשוט, יקר ומעייף.

לכן אם תייצרו לעצמכם את אותה מעטפת של מתווך, עו"ד, יועץ משכנתאות ומיופה כוח מטעמכם שאתם סומכים עליהם, אתם תוכלו בהחלט להגיע לעסקה מעולה, בתהליך שייעשה בארץ בעיקר על ידם בשקיפות מלאה מולכם כמובן, בביטחון וראש שקט ובתנאי מימון מצוינים.

לסיכום, משכנתא לתושבי חוץ היא נישה מורכבת יותר בתוך עולם המשכנתאות.

יועץ משכנתאות המומחה לתושבי חוץ יוכל לייעץ לכם איך הכי נכון יהיה לממן את הרכישה, להשיג לכם את התנאים הטובים ביותר וכל זאת ע"י ליווי מרחוק גם ללא צורך להגיע לארץ. בהצלחה!

ענת מזור – יועצת משכנתאות

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם