ביטוח חיים למשכנתא

כשלוקחים משכנתא הבנק יחייב אתכם בביטוח חיים למשכנתא, וזאת כדי להסיר את הסיכון שאם חלילה יקרה לכם משהו, בן/בת הזוג יהיו בקושי אל מול התשלומים החודשיים, או אם לקחתם את המשכנתא לבד, אז שיהיה מי שיכסה את יתרת החוב. לשם כך נועדה פוליסת הביטוח, שברגע שאחד מהלווים חלילה נפטר, חברת הביטוח תסלק את יתרת החוב לבנק. גובה הביטוח יהיה בגובה סכום המשכנתא שתיקחו, והפוליסה צריכה להיות לפי פריסת השנים והמסלולים של המשכנתא שבחרתם. כשתבקשו מסוכן הביטוח הצעה לביטוח חיים, תצטרכו לעבור הצהרת בריאות כמו בכל ביטוח ריסק אחר.

טיפים חשובים בנושא ביטוח חיים למשכנתא

כידוע, ככל שאתם מתחילים את פוליסת ביטוח החיים בגיל מבוגר יותר ו/או עם בעיות בריאות גדולות יותר, פרמיית הסיכון תהיה גבוהה יותר, מה שאומר שתשלמו סכום גבוה יותר.

לכן אחת ההמלצות שלי היא שאם אתם יודעים היום שאתם מתכוונים לקנות דירה בעתיד (אפילו עוד שנה), כדאי שתעשו ביטוח חיים בגובה המשכנתא שאתם חושבים שאתם תיקחו.

הפוליסה תהיה לטובת המוטבים שלכם וכשתיקחו את המשכנתא תעשו הסבה של הפוליסה מהמוטבים שלכם אל הבנק כמוטב.

הסיבה היא פשוטה. יכול להיות שהיום הכל בסדר, אתם צעירים ובריאים, אבל במהלך השנה שאתם עתידים לחפש דירה ולקחת משכנתא, משהו ישתנה לרעה, אתם עלולים להיות חשופים לעלייה משמעותית בפרמייה החודשית לאורך כל חיי המשכנתא, וזה יכול להסתכם בהרבה מאוד כסף.

המלצה שנייה היא כמובן לעשות השוואה בין מספר סוכני ביטוח, אבל שההשוואה תהיה לא רק על ההחזר החודשי הראשון, אלא על כל סכום הביטוח שאתם צפויים לשלם לאורך כל חיי המשכנתא.

המלצה שלישית היא לבחון האם להשתמש בביטוח חיים (ריסק) קיים שלכם היום לטוב המשכנתא.

זה יכול לחסוך לכם עלויות של ביטוח חיים נוסף, אבל שימו לב לשתי נקודות חשובות:

נקודה ראשונה, זה שסכום הביטוח חיים (ריסק) הקיים לכם היום עומד לפחות בגובה המשכנתא שאתם צריכים לקחת.

נקודה שנייה, זה שהביטוח חיים הקיים לא יהיה יותר לטובת המוטבים שלכם אלא לכיסוי יתרת המשכנתא במקרה חלילה של פטירה. אז תחשבו טוב אם אתם רוצים שזה יחליף אחד את השני או שהייתם רוצים שבמקרה חלילה של פטירה גם המשכנתא תסולק ולמשפחה לא יוותר חוב, וגם המוטבים שלכם יקבלו פיצוי בגובה הביטוח (הריסק) הקיים היום.

לקבלת הצעה מעולה לביטוח חיים למשכנתא ללא התחייבות:

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם