איך לבחור נכון יועץ משכנתאות מומלץ?

כמו בתחומים רבים, בהם אתה נדרש לבחור את איש המקצוע שיספק לך את הייעוץ הנכון והמדויק לך, וילווה אותך לכל אורך הדרך עד להשגת התוצאות הטובות ביותר, ולא פחות חשוב, גם יתן לך בטחון בתהליך וראש שקט במהלך העסקה, על אחת כמה וכמה בתהליך של עסקת נדל"ן ובלקיחת משכנתא, אתה צריך לבחור יועץ משכנתאות מומלץ שיענה לך על כל הדרישות האלו.
ענת מזור מדברת ביוטיוב על בחירת יועץ משכנתאות מומלץ

זה עלול להיות לעיתים מבלבל ואולי תפספס את הנקודות המהותיות והחשובות, ולכן ריכזתי עבורך כמה דגשים שכדאי לך לבחון שיעזרו לך בבחירת יועץ משכנתאות:

יועץ משכנתא בעל השכלה רלוונטית וידע מקצועי מקיף:

משכנתא היא חלק מתחום פיננסי רחב המצריך השכלה רלוונטית, עדיף מעולם המימון והכלכלה. כמובן שחשוב לבדוק אם היועץ הוא בעל השכלה ממקום מוסדר בתחום ייעוץ המשכנתאות, ולשאול אותו האם הוא יש לו ניסיון בעסקאות מהסוג שרלוונטי עבורך.

לא כל יועץ יודע לטפל בכל סוג עסקה, ולכן זה חשוב שתחדד לו מראש את מהות העסקה והצורך שלך, כדי שהוא יוכל לומר לך האם עשה עסקאות דומות לשלך עד כה.

ניסיון:

שאל את היועץ על הניסיון שלו בענף הנדל"ן ובפרט בתחום המשכנתאות. יועץ מנוסה יוכל להתאים לכך פתרון מימוני בזמן קצר יותר מיועץ מתחיל ולחסוך לך הרבה מאוד זמן והרבה מאוד כסף.

יתרון וערך מוסף תקבל אם גם יש ליועץ המשכנתאות ניסיון בעולם היזמי, הקבלני, הבנקאי, שוק ההון או כלכלת המשפחה. עושר הידע והכלים של היועץ מהעולמות האלו יכול רק לתרום לך.

חשוב לא פחות, לוודא שיועץ המשכנתאות עובד מול כל הבנקים וגופי המימון החוץ בנקאיים, כדי להתאים לך את הבנק הכי נכון לעסקה, או לחלופין את הגוף החוץ בנקאי הכי מתאים במידה והעסקה לא יכולה להתקבל בבנקים השונים מסיבות של רגולציה (הגבלות ע"י בנק ישראל).

עדיפות גבוהה לשירות מלא ולא רק עד החתימה על המשכנתא:

הרבה אנשים לא מודעים לכך שגם אחרי שהם חתמו על המשכנתא בבנק, יש עוד תהליך לבצע שנקרא בטחונות, שרק אחרי שהוא יושלם לשביעות רצון הבנק, יועברו כספי המשכנתא. ואת זה אתה צריך לסיים בפרק הזמן המקסימלי שנותר לך מתאריך האישור הסופי (כיום אישור עקרוני למשכנתא תקף ל 24 ימים).

בתהליך הזה תצטרך לטפל במגוון נושאים מול עורכי דין, נוטריון, שמאי, סוכן ביטוח, חתימות המוכרים/הקבלן על מסמכי הבנק ועוד מטלות ביורוקרטיות בהתאם לסוג העסקה.

אתה לא תרצה להיות בתהליך הזה לבד.

אתה תרצה לוודא שאם תהיינה בעיות או ייגרמו עיכובים שלא בשליטתך, יועץ המשכנתאות יעמוד לצידך ויהיה איש הקשר שלך לדרישות הבנק ולמציאת פתרונות בעת הצורך. אתה בטח לא תרצה להמשיך את ההתנהלות בעצמך מול הבנק ולא לבזבז זמן יקר כדי לא לאבד את הריביות שיועץ המשכנתאות שלך השיג במשא ומתן.

כשתחפש יועץ משכנתאות, תוכל למצוא יועץ שמייעץ ומלווה את לקוחותיו רק עד שלב החתימות על המשכנתא בבנק, ותוכל למצוא יועץ אחר שמייעץ ומלווה את לקוחותיו לכל אורך הדרך ועד לשחרור כל כספי המשכנתא.

ולכן, חשוב מאוד שתשאל את השאלה הזו מראש כשאתה משוחח או נפגש עם אותם יועצים.

המלצות וחוות דעת:

חשוב מאוד לקבל המלצות על יועץ המשכנתאות מלקוחות שעבדו איתו וחוו את השירות שלו. תוכל לקבל חוות דעת על היועץ מהדף העסקי שלו בגוגל, בפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות וכמובן דרך אתר העסק שלו.

אם אתה מרגיש שזה לא מספיק עבורך, אתה בהחלט יכול לבקש ממנו 2-3 טלפונים של ממליצים שעשו איתו עסקה דומה לשלך, שתוכל לדבר איתם ולהתרשם יותר באופן אישי. זה לגמרי לגיטימי.

התאמה אישית וזמינות:

תראה האם אתה מרגיש שהיועץ שדיברת איתו מבין לעומק את העסקה שלך, את הצרכים שלך, שנוח לך לתקשר איתו, שהזמינות שלו עבורך מתאימה למה שאתה מצפה לקבל, או במילים אחרות שיש כימיה טובה ביניכם.

חשוב שתרגיש את זה כיוון שאתה בוחר יועץ משכנתאות שאתה צריך לסמוך עליו.

אל תזלזל באינטואיציה שלך לאחר שנפגשת איתו.

חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות:

להיות חבר בהתאחדות זו לא חובה כמובן, אבל זה בהחלט מומלץ. למה? כיוון שיועץ משכנתאות שהוא חבר בארגון גדול ומוסדר הוא יועץ שעבר מבחן קבלה, עובר השתלמויות מקצועיות רבות במהלך כל השנה ולאורך השנים, מחויב לעמוד בכללי האתיקה של ההתאחדות, וחשוף לכל המידע הכי עדכני שיש אצל גופי המימון בכל זמן נתון, הבנקאיים והחוץ בנקאיים.

 

בחרת יועץ משכנתאות? מעולה!

סמוך עליו, תן לו להוביל אותך לעסקה טובה ואל תשכח להציף בפניו כל התלבטות, דילמה, כיוון מחשבה חדש או שינוי לטובה / לרעה בנתונים האישיים שלך.

כל פיסת מידע שתשתף איתו, תעזור לך להגיע לעסקה טובה ולמשכנתא המדויקת והמשתלמת ביותר עבורך. 

אז איך מתחילים? בפגישת ייעוץ ואסטרטגיה. כל הפרטים כאן>>

ענת מזור, יועצת משכנתאות

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם